Superfoods – najlepsze pokarmy na ziemi

Rosną w dzikich ostępach, na niedostępnych stokach gór, w nietkniętych ręką człowieka dolinach, przejrzystych wodach oceanów

Rosną w dzikich ostępach, na niedostępnych stokach gór, w nietkniętych ręką człowieka dolinach, przejrzystych wodach oceanów. Zapewniają zdrowie, długowieczność, piękny wygląd. Superfoods szturmem zdobywają kuchnie ludzi na całych świecie oraz ich konta w social mediach. są przecież zdrowe, świetnie wyglądają, a ich jedzenie jest teraz bardzo popularne. Czym właściwie są superfoods (https://www.bee.pl/9249-superfoods) i dlaczego wszyscy je jedzą?

Nadzwyczajna żywność

Wśród popularności fastfoodów i gotowego jedzenia, które wystarczy podgrzać, często zapominamy, że nie wystarczy jeść, trzeba się jeszcze odżywiać, a więc dostarczać swemu organizmowi niezbędnych substancji odżywczych. Kupowana w marketach żywność jest często skażona chemikaliami i wyjałowiona, nierzadko okazuje się więc, że mamy liczne niedobory. Naprzeciw temu wyzwaniu wychodzi superżywność, czyli pokarmy pełne witamin, minerałów, protein i dobrych tłuszczy. Wprowadzenie do diety określonych składników może poprawić nasz poziom energii, wygląd skóry, włosów i paznokci oraz wpłynąć na nasz ogólny stan zdrowia. 

Z dalekich krajów

Superfoods, które szybko zyskały popularność, pochodzą przede wszystkim z odległych zakątków naszego globu. Rosną w miejscach trudno dostępnych lub takich, w  których panują szczególne warunki. Wśród zagranicznych superpokarmów, wymienić można przede wszystkim:

  • chlorellę i spirulinę, czyli morskie algi pełne wartości odżywczych i posiadające zdolność odtruwania organizmów,
  • komosę ryżową – pozbawione glutenu zboże, stanowiące świetne źródło białka,
  • goji – jagody, będące nieocenionym źródłem antyoksydantów,
  • trawę pszeniczną i jęczmienną, które doskonale działają na pracę jelit i są pełne witamin,
  • surowe kakao, dzięki któremu dostarcza się do organizmu potężną dawkę magnezu i żelaza.

Z przydomowego ogródka

Polskie superfoods, choć nie mają egzotycznych nazw, pod względem właściwości, śmiało mogą konkurować z produktami zagranicznymi. Jeśli chcemy wspomóc swoje zdrowie, powinniśmy sięgnąć po:

  • jarmuż – zielone liście, źródło witaminy C, A, K, wapnia i żelaza,
  • siemię lniane – źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych i błonnika,
  • miód i pyłek pszczeli – doskonałe substancje antybakteryjne i przeciwwirusowe, naturalnie wspierają odporność,
  • żurawina- bogata w witaminę C, wspiera funkcjonowanie układu moczowego,
  • pestki dyni – źródło cynku, pomocne do walki z pasożytami.

Lista superfoods jest bardzo szeroka, a przytoczone powyżej przykłady mogą stanowić zachętę do dalszych poszukiwań. Włączenie do diety superpokarmów może przynieść wiele korzyści, ale do diety należy podejść w sposób całościowy i najpierw wyeliminować to, co nam szkodzi.

Food obraz autorstwa freepik - www.freepik.com